reisen til brasil, sør-afrika og india

Thursday, January 25, 2007

solbrilleskille, 20 myggstikk og brasiliansk fotball

saann kan egentlig den siste uka mi oppsummeres.... har allerede vaert her over en uke!! storkoser meg i Rio, men naa begynner jeg aa bli vant til utsikten fra balkongen fra hostelet, saa jeg maa se aa komme meg videre! etter langt om lenge har jeg funnet ut at jeg blir med ei engelsk jente(Anna) til Paraty. Visstnok et paradis med smaa oyer og strender. Det skal bli fint:) blir der borte en ukes tid tror jeg, saa drar jeg tilbake til Rio, og tar et fly opp til Salvador(tror jeg). Alle jeg moter paa sier at jeg kan ikke vaere i Brasil og ikke besokt Salvador. Saa jeg faar vel ta dem paa ordet...:) Saa naa har jeg pleiet mitt solbrente ansikt og pakket bagen. Tenker ogsaa paa aa prove aa faa framskynda billetten til Cape Town. Haaper det gaar, hvis ikke faar jeg bare bli her.











bakgaarden til hosotelet mitt! fint, hu?

Solbrilleskille: etter flere dager med skyer og delvis regn, kom endelig sola til Rio. Som alle andre, tok jeg paa strandklaerne og satte kursen til stranda. Selv om sola ikke har vaert fremme, har den klart aa gjore meg en smule rod i panna, saa denne skulle jeg beskytte paa stranda. Saa i god tro paa at jeg satt i skyggen, tok jeg solbrillene paa og satt og leste. Da jeg kom hjem fra stranda la jeg merke til at sola hadde funnet fram allikavel, og jeg hadde faatt ett nydelig lite skille fra solbrillene... NICE!














veit ikke om dere ser det saa godt her, men skille er det iallefall!!! bare se den signalrode nesen!!!

20 myggstikk: jeg har egentlig slutta aa telle, men det er ganske mange, og de ser ut til aa like den lyse huden min. Og ikke tro at myggspray hjelper, for det gjor den ikke!!! men jeg prover aa ikke bry meg og klo, men det er saann passe vanskelig...

brasiliansk fotball: jeg kunne jo ikke vaere i Brasil og ikke se samba-fotball paa egen hjemmebane!! Saa jeg ble med paa en lokal kamp paa verdens storste stadion!!(Maracanã stadion) Botafoga mot Madureira, og supportere mot vakter. Det var ikke saa veldig stort oppmote, men det er vanskelig aa si hvor mange det var, for paa en stadion med plass til 115 000 skal det mye til for at det ser ut som det er mye folk. men moro var det(selv om jeg var litt skuffa over selve kampen). Forste omgangen var rimelig tam, baade paa og utenfor banen, men i andre omgang ble det hele fire maal(to paa hver), og et par slag av kollene til vaktene paa supporterne. Vi satt pa andre rad under begge kampene;)











Maracanã stadion, verdens stoerste!!!!

Jeg har faatt sett og opplevd mye paa halvannen uke, og mer skal det bli! Og hver kveld, kommer jeg hjem(til hostelet) og slenger meg i hammocken og slapper av litt foer jeg legger meg. NYTER DET!!











jeg nyter kvelden i hammocken utenfor rommet vaart... det er deilig aa vaere i Brasil!!!!!!!!!

PS: jeg har faatt fjaerna den speerra paa kommentarene, saa naa kan alle som vil legge igjen en kommentar!!

PS2: Har forresten funnet ut hva han fra Argentina heter; Juan

15 comments:

Unknown said...

åååååååå, jeg er misunnelig! jeg vil jo henge med deg der! fillern heller, om du drar igjen så blir jeg med ass!

Anonymous said...

Wææææææh, jeg vil også på feerie!!!!! Det er kaldt og kjedelig her..crap! Kjempegla for at du koser deg og har det bra da:) jeg er skikkelig skikkelig sjalu!!!
Stor klem Marianne:)

Anonymous said...

vel, dere skulle ha vaert her!!! er glad jeg er her iallefall;)

rigmor

Rag said...

yeah yeah! allright! godt å se at du koser deg.. jeg reiser om 2 dager! wowow! følg med på bloggen for mine eventur:)

Anonymous said...

Vi fryder oss og jubler med beven her hjemme på Korsvegen. Spør kanskje litt mer om Salvador sier mamma, du pappas lille....
Her Her har det snødd i timevis, men ikke mer enn snart en meter høyt. Godt å se deg under Jesu store armer. De når hit også.
Pappa

Anonymous said...

hei hanne, det er ikke for sent aa komme;) sor-afrika eller india... frister det?

riggi

Anonymous said...

kunne ligget en slik hammcok az...

Dorthea said...

Mmmm, hengekøy! Digg! Hehehe, søt rød nese:0)

Me ska på hyttetur i køyseng snart med familien Martinsens, hehe nesten like digg!

Judith said...

Eg er så misunnleg-ååååå

Nyt livet Rigmor:)

Caroline said...

Rigmor, du er tøff! Selv befinner jeg meg i Mexico for tida sammen med ei venninne, men neste gang jeg skal ut på reisefot, så blir det reising alene. Har truffet så mange backpackere her som gjør nettopp det, og blir bare mer og mer gira på å få det til selv. :-D Må bare være en fantastisk mestrings- og frihetsfølelse å begi seg ut på noe sånt.

Nyt livet der nede.
Hasta luego!

Anonymous said...

I hope you're listening to my cd when you're lying in ur hammock. It looks very cosy. (special tip for u: number 5 is the one where my voice sounds best, i had eaten norwegian ifa then -thank u for recommending them!)

Love, Josh Groban.

Anonymous said...

Riigmor! du aner ikke hvor heldig du er asså : (( jeg og vil! tipper du koser deg masse ja..d er på tide du oppdaterer bloggen din nå:P klemklemas kristina-i-tørrnorge.

Anonymous said...

Riggis!!! :)
Godt å høre du koser deg og har det bra! :) Gleder meg til å få se bilder og sånn når du kommer til Norge igjen!! :)
Kos deg i bøtter og spann videre på turen din, tøffa! God Bless!!
Lots of love Lillis Pillis! :)

Anonymous said...

This blog needs an update...!

Anonymous said...

Hei, min lille drue!
Sjå der ja! Du klare deg jo flott. Dette fortjener du, sjønnas!